Baza danych PDF - wasze wrażenia i sugestie cz.II

Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Baza danych PDF - wasze wrażenia i sugestie cz.II

Post autor: SiejeOwies »

[admin: Kontynuacja wątku viewtopic.php?t=7812]

Witam wszystkich!

Po długich rozmowach i testach wraz z Piotrem udało się znaleźć rozwiązanie dla naszej bazy PDFów.

Tak jak było wcześniej omawiane, wszystko będzie się opierać o siec p2m (peer2mail). Nasze zbiory będą przechowywane na skrzynkach pocztowych z możliwością ściągania przez program Mail Resender, który Wam za chwilę przedstawię.

Co do samego administrowania całym systemem to na początek przydałaby się jeszcze jedna osoba, która pomogłaby mi wdrożyć cały system w życie gdyż obecnie zaczyna mi się sesja (o zgrozo) i nie mogę poświęcić zbyt dużo czasu na to przedsięwzięcie. Ale to jest do uzgodnienia ;)

A zatem, co należy zrobić by ściągnąć pliki. Po pierwsze trzeba ściągnąć program który jest podstępny tu:
[center] Strona programu: http://www.mailresender.com.ar
link bezpośredni: http://www.mailresender.com.ar/MailResender.rar[/center]

Instalacja jest banalna, wystarczy rozpakować archiwum i kliknąć na ikonkę Mail Resender.exe i już program jest gotowy do działania.


[center]JAK ŚCIĄGAĆ PLIKI

Obrazek

Wchodzimy do zakładki download
1. Wpisujemy adres konta z którego będziemy ściągać pliki: testentomo@gmail.com

Jest to konto testowe na które załadowałem parę publikacji dla przetestowania.

2. Wpisujemy konta wyżej wymienionego hasło: [[==uiR1WWkjL6DHdQsInz/4uQ==]]

Hasło kopiujemy CAŁE, jest ono zaszyfrowane dzięki czemu na konto nie można zalogować się za pomocą innego programu/przeglądarki oraz usunąć pliki/nabroić. Hasło oryginalne zna tylko osoba pełniąca rolę administratora.

3. Można zmieniać między HTTP/SMTP jednak dla mnie i Piotra działało wszystko w HTTP więc nie widzę sensu zmieniać tego.

4. Serwer musi być identyczny jak skrzynka z której ściągamy (jak gmail.com to zaznaczamy gmail, jak o2.pl to o2 itd)

5. Klikamy read bądź naciskamy enter, jeśli wyżej podane dane są dobrze wpisane powinniśmy się zalogować na konto...

6. ... i zobaczyć w tym oknie nasze publikacje. Wybieramy co nas interesuje.

7. Za pomocą zakładek możemy stworzyć porządek na koncie.

8. Po wybraniu tego co nas interesuje wybieramy katalog do którego pliki będą się ściągać.

9. Strzałką w dół przerzucamy pliki które chcemy ściągnąć. Można ściągać pliki pojedynczo jak i seriami.

10. Po przerzuceniu plików do dolnego okienka ściąganie powinno rozpocząć się automatycznie, jeśli nie klikamy na przycisk Download.

11. Podczas ściągania można zobaczyć postęp w tym oknie.

12. Okienko logów, będziemy tam widzieć co się dzieje. W razie jakiś błędów pokaże się tu wiadomość np. podczas nieudanego logowania że login/hasło są błędne itp.

JAK UDOSTĘPNIAĆ PLIKI

Obrazek

Wchodzimy do zakładki UPLOAD

1 i 2. Podajemy hasło i login osobistego konta.
Te dane nie są nigdzie udostępniane, służą tylko jako pomost dla plików na drodze komputer -> wasza skrzynka -> skrzynka docelowa. Jeśli macie jakieś wątpliwości możecie stworzyć nową skrzynkę tylko do wysyłania plików.

Przed przejściem do punktu 3 przeczytajcie punkt 6 ;)

3. Podajemy adres konta docelowego.
np. coleoptera@gmail.com czy lepidoptera@o2.pl.
W celu przetestowania systemu możecie wysyłać pliki na testentomo@gmail.com
Potem można sprawdzić logując się za pomocą metody wyżej, czy wszystko dobrze doszło.
Aby wpisać kilka adresów oddzielamy je przecinkiem np:
xxx@gmail.com,yyy@o2.pl,zzz@gmail.com

4 i 5. Metoda i serwer jak napisane wyżej.

6 !!! Ważny punkt. Wchodzimy w opcje i ODZNACZAMY punkcik destiny=origin. Jeśli tego nie zrobimy nie będziemy mogli wpisać adresu w destiny accounts (punkt 3).

7. Wybieramy katalog z publikacjami

8. Zaznaczamy publikacje które chcemy wysłać

9. Strzałką przenosimy pliki do wysyłania.

10. Jeśli wysyłanie nie zaczęło sie automatycznie klikamy SEND.

11. Postęp wysyłania

12. Okienko logów[/center]



Czy przejrzyście opisałem wszystko ? :mrgreen:
To jest na razie próba możliwości całego systemu. W tym temacie ocenicie, czy taka forma udostępniania plików odpowiada.
Co do bezpieczeństwa, jak już wcześniej powiedziałem, osoba mająca dostęp do loginu i zaszyfrowanego hasła nie będzie mogła nic powyrzucać jedynie przejrzeć to co mamy na skrzynce.

Co do samych kont. Docelowo pliki muszą być wysyłane na parę kont, jedno udostępnione dla wszystkich i np. dwa zapasowe w razie awarii jednego konta żeby nie stracić naszej pracy.

Musimy przyjąć też jedne nazewnictwo żeby wszystko było przejrzyste.
Sugeruje np. autor.wydawnictwo.temat.pdf
można stworzyć na kontach oddzielne katalogi dla poszczególnych wydawnictw. Ale to już wyjdzie w dyskusji.

W razie jakiś pytań proszę pisać tu, do mnie na PM albo maila: krzysiekdeo(małpa)gmail.com

Narazie nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Teraz uciekam na wykład i będę później koło godziny 14-15. Przetestujcie cały program i piszcie :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez SiejeOwies, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mattitjah
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 30 kwietnia 2007, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: Mattitjah »

Jak dla mnie bomba :). Tylko proponowałbym jakiś porządek wprowadzić w nazywaniu plików.

Np:
dla czasopism: issn_rok_nr czasopisma_strony (jak nie posiada issn to tytuł)
dla książek: isbn_rok (jak nie posiada isbn to tytuł), przy artykule z książki isbn_rok_strony

Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
Dominika+Jurek Radwańscy
Posty: 910
Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2005, 18:22
Specjalność: Collembola
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował(-a): 2 times
Podziękowano: 2 times

Post autor: Dominika+Jurek Radwańscy »

ja bym to widział raczej (chodzi mi tylko o artykuły):

pierwszy autor, rok, tytuł, strony.
Awatar użytkownika
Mattitjah
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 30 kwietnia 2007, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: Mattitjah »

CZASOPISMO: nazwisko,iniciały_rok_issn_nr czasopisma_strony (tylko pierwszy autor)

przykład: King,J.R._2004_0020-1812_51(2)_197-202

Tytuł to nie dobry pomysł, bo nie raz są długie.

Tylko może być e-issn lub issn wersji drukowanej. Który lepszy? Chyba drukowanej?

KSIĄŻKA: nazwisko,iniciały_rok_isbn


Agosti,D._2000_978-1560988854
Ostatnio zmieniony piątek, 23 stycznia 2009, 13:00 przez Mattitjah, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dominika+Jurek Radwańscy
Posty: 910
Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2005, 18:22
Specjalność: Collembola
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował(-a): 2 times
Podziękowano: 2 times

Post autor: Dominika+Jurek Radwańscy »

nazwisko,iniciały_rok_issn_nr czasopisma_strony (tylko pierwszy autor)

przykład: King,J.R._2004_1420-9098_51(2)_197-202

Tytuł to nie dobry pomysł, bo nie raz są długie.
Ok. ale zastowić się trzeba, czy issn, czy tytuł czasopisma (moze być w formie skrótowej). Posiadam często pdf tylko konkretnych artykułów i tam nie ma tego numeru. A dobrze byłoby zrobić to jednolicie.

King,J.R._2004_Act.zool.cracov._51(2)_ 197-202
Awatar użytkownika
Antek Kwiczala †
Posty: 5707
Rejestracja: niedziela, 28 sierpnia 2005, 14:29
UTM: CA22
Lokalizacja: Kaczyce

Post autor: Antek Kwiczala † »

Działa bez zarzutu !! Radzę tylko bardzo dokładnie wpisywać nazwę serwera i klucz. Nawet spacja na końcu, czy początku może sprawić problem.
Awatar użytkownika
Mattitjah
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 30 kwietnia 2007, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: Mattitjah »

Problem jest wtedy gdy ciężko dotrzeć do prawidłowego skrótu czasopisma, issn łątwiej znaleść. A jak czasopismo x i y mają taką samą nazwę?
Awatar użytkownika
Dominika+Jurek Radwańscy
Posty: 910
Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2005, 18:22
Specjalność: Collembola
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował(-a): 2 times
Podziękowano: 2 times

Post autor: Dominika+Jurek Radwańscy »

Ale raczej jest mało prawdopodobne aby ten sam autor publikował w tym samym roku w dwuch czasopismach o tej samej nazwie :mrgreen: A jeśli chodzi o prawidłowe skróty to mogę wkleic te z książki Weinera. Podaje większość. I nazwa jest chyba bardziej czytelna.
Awatar użytkownika
Jarosław Bury
Posty: 3567
Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2006, 20:28
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Jarosław Bury »

Uff - zadziałało po kilku próbach - wygląda na rewelacyjne urządzenie!!!
I nie ma limitu wielkości pliku ?!
Awatar użytkownika
Mattitjah
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 30 kwietnia 2007, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: Mattitjah »

Ok jak będzie baza ze skrótami to można uznać twoją propozycję za przyjętą z mojej strony.

Czyli:

Czasopisma: nazwisko,inicjały_rok_skrót nazwy czasopisma_nr_strony
Książki: nazwisko_rok_isbn(ew. skrócony tytuł, gdyby isbn nie było)
Awatar użytkownika
Dominika+Jurek Radwańscy
Posty: 910
Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2005, 18:22
Specjalność: Collembola
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował(-a): 2 times
Podziękowano: 2 times

Post autor: Dominika+Jurek Radwańscy »

mam pytanie do admina, czy taką bazę ze skrótami w formie pdf można by umieścić w dziale download (mały fragment książki), czy lepiej wkleić w formie linka do pobrania?
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Jarosław Bury pisze:I nie ma limitu wielkości pliku ?!
Domyślny limit to 10 MB. Jak pliki są większe to trzeba je podzielić na segmenty (instrukcji do tego jeszcze nie zamieściłem, ale nadrobię to ;))

Co do problemu nazewnictwa. Można utworzyć listę w wordzie, dostępną w dziale download forum, gdzie publikacje będą dokładnie opisywane i podawane numerki których będziemy szukać na skrzynkach np.:
#55 King,J.R._2004_0020-1812_51(2)_197-202 "dokładny tytuł" i ewentualnie tagi.

Logując się na skrzynkę szukamy pozycji numer 55 i ściągamy.

Osoba która byłaby odpowiedzialna za daną skrzynkę uzupełniałaby plik worda.
Awatar użytkownika
Mattitjah
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 30 kwietnia 2007, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: Mattitjah »

Fajny pomysł, ale to bedzie dodatkowe zajęcie, które wymaga systematyczności. Czyli z realnego punktu widzenia, chyba nie wypali. Prędzej bym zrobił to tak, że ta osoba która wrzuciła plik, doda posta w temacie do tego przeznaczonym.
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Myślę, że warto uczynić nazwy plików pdf tak przejrzystymi jak się da. Oddzielne spisy treści z pełnymi informacjami bibliograficznymi BARDZO się przydadzą. Co powiecie na nieco bardziej klasyczną formę i zwięzłą formę nazywania plików, tak jak się przyjęło cytować w tekstach publikacji:

- jeden autor:
Iksiński_rok.pdf

- dwóch autorów:
Iksiński_&_Igrekowski_rok.pdf

- trzech i więcej:
Iksiński_etal_rok.pdf

???
Awatar użytkownika
Miłosz Mazur
Posty: 2565
Rejestracja: czwartek, 26 stycznia 2006, 11:33
UTM: CA08
Specjalność: Curculionoidea
profil zainteresowan: Muzyka metalowa, fantastyka, gry planszowe
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Opole
Podziękował(-a): 1 time
Kontakt:

Post autor: Miłosz Mazur »

No i super :)

Proponuje aby jak już się wszystko wyjaśni Admin założył zamknięty temat z dokładna instrukcją co i jak i linkami do ściągnięcia odpowiednich programów itd. Temat najlepiej zamknięty aby ewentualna dyskusja nie zaciemniała tematu ;)

Wybaczcie brak mojego udziału merytorycznego w całej dyskusji ale są tutaj ludzie dużo bardziej kompetentni ode mnie w tym temacie :)
Brak aktywności wielu z nas nie oznacza braku zainteresowania czy tez czekania aż robotę wykonają inni. Tak gwoli małego usprawiedliwienia ;)
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Mógłby Mi ktoś podesłać konta i hasła? na pw??

A program super i nawet działa:D
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Jeszcze nie są założone, czekam na wasze propozycje nazw działów :)
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Skoro całe to przedsięwzięcie zostało nazwane "bazą danych", proponuję utworzyć taką bazę porządnie, niezależnie od tego, czy korzystać będziemy z systemu p2m czy też w przyszłości zmienimy platformę. Zanim przejdę do propozycji, wystąpię z odezwą do Szanownych Forumowiczów:

=============================
Szanowni Forumowicze!

Nasza siła tkwi w naszej liczbie oraz gotowości do dzielenia się informacją i udzielania sobie wzajemnie pomocy. Oznacza to, że większość z nas stać na (drobne) poświęcenia - odpowiadanie na pytania, udzielanie rad itp. Nadarza się okazja, aby nasza współpraca zaowocowała konkretnym efektem - bazą bibliograficzną. Skorzystajmy z niej i zróbmy to skutecznie.
=============================

To była odezwa. :smile:

Już widzę te uśmieszki i powątpiewanie, ale zastanówcie się przez chwilę. Jest szansa, aby baza stała się przydatnym narzędziem dla wielu. Tak się może stać, jeśli będziemy do tego podchodzić poważnie, nawet pomimo niezobowiązującego i nieformalnego charakteru naszych kontaktów.

Nawet jeśli okaże się, że będą utrudnienia z dostępem do kopii prac, nastąpi zmiana serwera itp. problemy techniczne, to na pewno efektem współpracy może być BAZA BIBLIOGRAFICZNA. A to rzecz niebagatelna i każdy z nas z takiej korzysta w ten czy inny sposób. Co zrobić, aby powstała?

Przerzucenie pdf-ów to jedno, a utworzenie Bazy to drugie. Zmierzam do przyspieszenia tworzenia spisów treści, czyli de facto do utworzenia bazy bibliograficznej. Jeśli to w ogóle ma mieć sens, powinny znaleźć się osoby nadzorujące skrzynki-przechowalnie pdf-ów. Każda z osób "wrzucających" pliki może im pomóc poprzez przesyłanie prostej tabelki w Excelu z zestawieniem danych na temat swoich plików.

Teraz sprawa istotna: konieczny jest szablon, do którego każdy będzie wpisywać dane bibliograficzne. Szablon taki leżałby sobie do wzięcia na każdej skrzynce. Co jakiś czas opiekun/admin skrzynki łączyłby przesłane pliki Excela i tworzył z nich ogólnodostępne zestawienie tego, co jest na skrzynce.

Szablon mogę podesłać, jeśli ten pomysł przejdzie. Co w nim będzie? Wszystkie pola bibliograficzne: autorzy, rok, tytuł, czasopismo/książka, zakres stron, wydawca, isbn i co uznacie za stosowne, z podziałem na pola obowiązkowe i dodatkowe (nie każdy przecież zna numery ISBN czy ISSN). Oprócz tego nazwa pliku pdf. Można też pomyśleć o słowach kluczowych, choć przy tak dużej grupie trudno to będzie opanować.

Jeśli sprawa zacznie się rozwijać, można będzie przerzucić te spisy w Excelu do bazy w Accessie, którą każdy mógłby sobie pobrać i korzystać.

Co Wy na to? Proszę tylko o ograniczenie wypowiedzi typu "nic z tego nie wyjdzie". Czy wyjdzie, czy nie wyjdzie, nie zobaczymy, jeśli nie spróbujemy.
Awatar użytkownika
Miłosz Mazur
Posty: 2565
Rejestracja: czwartek, 26 stycznia 2006, 11:33
UTM: CA08
Specjalność: Curculionoidea
profil zainteresowan: Muzyka metalowa, fantastyka, gry planszowe
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Opole
Podziękował(-a): 1 time
Kontakt:

Post autor: Miłosz Mazur »

Piotrze Drogi

W sprawie baz danych wszelakich jesteś moim Guru więc nie pozostaje mi nic innego jak przyklasnąć Twojej propozycji (wierzcie mi że Piotr zna się na bazach danych jak mało kto).
Jestem gotowy udostępnić moją już zrobiona bazę danych literatury (póki co prawie 1000 publikacji) baza jest zrobiona w programie ProCite, ale na pewno można to szybko przekonwertowac na co będzie trzeba :)
Szczegóły potem jak mniemam :)
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Taka baza Danych bibliograficznych bylaby nieoceniona tylko czy Admin skrzynki wyrabialby z aktualizacjami tej bazy , jesli wszyscy zaczna cos wysylac moze byc klopot.
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Myślę że to nie byłby duży kłopot, praca polegałaby na sprawdzeniu czy wszystko jest ok.

Problem rodzi się w momencie wyłonienia "zwycięzcy" konkursu na administratora skrzynki.

Jak już wcześniej powiedziałem, zgłaszam się na taką osobę ale działać będę mógł dopiero po sesji :( Czyli za niecały miesiąc...
Awatar użytkownika
Piotr Pawlikiewicz
Posty: 612
Rejestracja: poniedziałek, 11 października 2004, 10:48
UTM: CC71
Lokalizacja: Łask
Kontakt:

Post autor: Piotr Pawlikiewicz »

Curculio pisze:Piotrze Drogi


Jestem gotowy udostępnić moją już zrobiona bazę danych literatury (póki co prawie 1000 publikacji) baza jest zrobiona w programie ProCite.
Szczegóły potem jak mniemam :)
Pytanie kieruję do Curculio jak i do pozostałych użytkowników forum czy są znane wam inne bazy danych do tworzenia spisu publikacji, przydałoby się uporządkować moje publikacje a mimo przeszperania netu nic nie znalazłem.
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Pociesz sie ze sesja umnie tez w toku:/ Jesli nie bedzie z tym takich problemow to super a czy bedzie jakies sito odnosnie wysylanych danych? Czy wedle wlasnej oceny przydatnosci?
Awatar użytkownika
Miłosz Mazur
Posty: 2565
Rejestracja: czwartek, 26 stycznia 2006, 11:33
UTM: CA08
Specjalność: Curculionoidea
profil zainteresowan: Muzyka metalowa, fantastyka, gry planszowe
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Opole
Podziękował(-a): 1 time
Kontakt:

Post autor: Miłosz Mazur »

Ja używam podarowanego mi przez kolegę programu ProCite i jestem z niego bardzo zadowolony. Wszystko wpisuje się w jednolite arkusze dla kilkudziesięciu rodzaju publikacji (od abstraktu przez standardowe artykuły po całe książki), są one bardzo rozbudowane i można tam wpisywać mnóstwo danych ale ja używam tylko standardowych komórek.
Zaletą ProCite jest:
- bardzo dobra wyszukiwarka (wpisujesz np. Apionidae, Poland i wyświetla ci wszystkie prace gdzie pojawiło się te słowa, potem to sobie sortujesz jednym kliknięciem wg dat czy autorów),
- możliwość importowania wybranych publikacji do worda i tworzenie przez kilka kliknięć bibliografii do twojej pracy,
- możliwość wklejania linków do pdf-ów na twoim kompie lub w Internecie i od razu otwierasz sobie odpowiednią publikację,

Możliwości są zapewne ogromne a cały program jest bardzo rozbudowany ja korzystam zaledwie z elementarnych właściwości. Moja wersja jest w języku angielskim jednak większość rzeczy jest intuicyjna więc wystarczy znać podstawy tego języka.
Wada tego rodzaju bazy jest oczywiście to że trzeba ją uzupełniać istworzyć a to naprawdę mnóstwo pracy. Mniejszy problem jak masz pdf-y pracy bo wówczas tylko kopiujesz i wklejasz, tytuły słowa kluczowe i całe abstrakty, ale jak masz wersje papierową to jest sporo klepania w klawiaturę ;)
Trzeba też sobie stworzyć jakiś system poszukiwania wybranej z bazy publikacji w realu. Niektórzy np maja pudła tematyczne lub wg autorów ale dla mnie to jest za dużo szukania potem. ja mam system taki że każda publikacji ma osobny, kolejny numer a wszytskie prace drukowane mam ponumerowane i po kolei w segregatorach. Znajduję więc sobie prace w bazie patrzę że jest w pdf-ie więc tlko go otwieram albo mam informację że praca jest w segregatorze z numerem np a298, otwieram segregator z publikacjami od a200 do a400 i gotowe

Szybko i sprawnie :)

Na stronie http://www.procite.com/pchome.asp można sobie ściągnąć triala i wypróbować niestety cena jest spora bo prawie 150 funtów (w promocji...), ja mam jakąś strasznie starą wersje bo gdzieś z przed 5-6 lat i była legalna i do zainstalowania na kilku stanowiskach. Może można gdzieś znaleźć...tańszą wersję ;)
Awatar użytkownika
Piotr Pawlikiewicz
Posty: 612
Rejestracja: poniedziałek, 11 października 2004, 10:48
UTM: CC71
Lokalizacja: Łask
Kontakt:

Post autor: Piotr Pawlikiewicz »

Szukałem tańszej wersji ;) ale bez skutecznie, ale przy okazji udało mi się znaleźć darmowy, o tych wszystkich funkcjach co twój i dodatkowo spolszczony program a właściwie nakładkę na Firefoxa - Zotero.

Zotero potrafi

1. Pobrać informacje bibliograficzne książki, artykułu z Internetu. Wchodzisz na google scholar, za pomocą kilku kliknięć masz na swoim komputerze autora, tytuł, wydawcę, tytuł czasopisma itd. a w niektórych przypadkach nawet słowa kluczowe i numer klasyfikacyjne wszystkich wybranych przez ciebie czasopism. Czyli twój problem czasochłonnego wpisywania rekordów odpada.
2. Całą swoją bibliografię masz w jednym miejscu.
3. Zebrane informacje bibliograficzne można łatwo katalogować (umieszczanie w wielopoziomowych katalogach oraz poprzez nadawanie słów kluczowych - do jednej publikacji można przyporządkować kilka haseł), przeszukiwać, sortować, linkować powiązane tematycznie publikacje.
4. Pozycje bibliograficzne możesz łatwo zlinkować z tekstami na swoim komputerze (np. artykuł, książki w pdfach), lub z tekstami umieszczonymi w internecie (linki do stron www).
5. I chyba najważniejsze. Jeśli chcesz stworzyć listę bibliograficzną z wybranych pozycji - dzięki Zotero zajmie Ci to 5 sekund (nawet jeśli będzie to 300 pozycji). Zaznaczasz na liście wybrane pozycje, wybierasz styl prezentacji bibliografii, klikasz OK i masz gotową bibliografię do pracy naukowej, artykułu do czasopisma naukowego, listę lektur dla studentów itd. Co do tej ostatniej zalety to mam trochę wątpliwości nie za bardzo potrafię się tym jeszcze posługiwać i nie mam zadowalających efektów.

Wady Zotero

(pewnie jest ich więcej, napisałem o najbardziej dla mnie dotkliwych)

Dostęp do bazy możliwy jest tylko z Twojego komputera, ponieważ brakuje możliwości wysłania bazy bibliograficznej na serwer i dostępu do niego on line (jest w planach na 2008). Jeśli chcesz mieć dostęp do swojego zbioru z każdego komputera podłączonego do Internetu, polecam www.citeulike.org. CiteULike daje inne możliwości i jest wg mnie dobrym uzupełnieniem Zotero. Możliwy jest za to eksport informacji na dysk, więc w wyniku reinstalacji firefoxa nie tracimy danych.

Informację z strony:
http://www.antro.dj.pl/?p=11
Podręcznik użytkownika.
http://www.antro.dj.pl/wp-content/uploa ... ide_pl.pdf

Prosiłbym modów o wydzielenie tematu
Awatar użytkownika
Miłosz Mazur
Posty: 2565
Rejestracja: czwartek, 26 stycznia 2006, 11:33
UTM: CA08
Specjalność: Curculionoidea
profil zainteresowan: Muzyka metalowa, fantastyka, gry planszowe
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Opole
Podziękował(-a): 1 time
Kontakt:

Post autor: Miłosz Mazur »

Największą wadą tego systemu (przynajmniej z tego co zrozumiałem) jest konieczność stałego podłączenia do Internetu :???:
Dla mnie to duża wada. Sporo pracuje w domu i jak potrzebuje to tylko przenoszę sobie katalog z bazą na pendrivea i moge odpalić w domu, gdzie nie mam internetu ;)
Awatar użytkownika
Piotr Pawlikiewicz
Posty: 612
Rejestracja: poniedziałek, 11 października 2004, 10:48
UTM: CC71
Lokalizacja: Łask
Kontakt:

Post autor: Piotr Pawlikiewicz »

Baza pracuję również w trybie offline, można dodawać wpisy ręcznie jak i z pomocą Google Scholar (co jest bardzo dużym ułatwieniem, np. wpisujesz żeby google scholar wyszukało wszystkie publikacje dla autora Razowski a następnie klikasz małą ikonkę w pasku adresu i zaznaczasz wszystkie publikację które chcesz by dodało do bazy). Można wyeksportować pliki do jednego z formatów i przenosić je jak się chce i gdzie się chcę. Jedynym ograniczeniem jest posiadanie firefoxa.
Jak trochę wczoraj poszukałem to kontynuacją Procite jest Endnote, również drogi komercyjny program. Do zotero trafiłem dzięki temu artykułowi
http://linuxnews.pl/reuters-pozywa-do-s ... firefoksa/

W sumie wolę mieć za darmo podobny program + funkcja autmatycznego dodawania publikacji niż kombinować z piratami.

Gdzieś wyczytałem że jest możliwy import danych z endnote (czyli pewnie też z Procite) do Zotero ale to musiałbyś sam sprawdzić.
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Panowie, zbaczamy z tematu wątku, czyli utworzenia bazy pdf-ów.

Zotero to faktycznie bardzo ciekawa rzecz. Ale pomocnym narzędziem będzie tylko w następujących sytuacjach:
- tworzenie bazy zaczynamy się od zera na podstawie cytacji zbieranych online albo wpisywanych ręcznie jedna po drugiej,
- importujemy bazę cytacji utworzoną wcześniej w jednym z programów, które potrafią eksportować w jednym z określonych formatów: obecnie MODS, BibTeX, RIS, Refer/BibIX, Unqualified Dublin Core RDF.

A to oznacza, że ci z nas, którzy utworzyli już bazy cytacji w formie tabelek w Wordzie czy Excelu, będą mieli problem, bo Zotero, przynajmniej na razie, ich nie czyta i nie zanosi się na to, że będzie. Dotyczy to też tych, którzy bazy cytacji mają w programach niewspółpracujących z Zotero.

Wracając do sprawy zasadniczej: najważniejszą rzeczą jest standaryzacja danych. Jeśli baza bibliograficzna pdf-ów ma mieć jakiekolwiek przełożenie na któryś z powszechnie używanych formatów bibliograficznych, trzeba zacząć od ustalenia jednego sposobu, którego będą się trzymać wszyscy. Forma plików xls jest łatwa, nie wymaga dodatkowych programów i umożliwia szybkie włączenie wcześniej utworzonych zestawień w formie tabel czy wykazów publikacji. Z chwilą, gdy powstanie duży zbiór danych, jeśli będzie taka potrzeba, będzie można za jednym zamachem przenieść wszystkie dane do programu typu Zotero czy przetłumaczyć na wybrany format. A ponieważ nie ma na to szybkiej i łatwej do wykonania dla każdego metody, lepiej zrobić to jednorazowo, a nie kawałkami.

Dyskutujmy zatem na temat, czyli jakiego formatu będziemy teraz używać do opisu pdf-ów w bazie. Przypominam powyższą propozycję dot. ustalenia jednego szablonu w Excelu.
Awatar użytkownika
Piotr Pawlikiewicz
Posty: 612
Rejestracja: poniedziałek, 11 października 2004, 10:48
UTM: CC71
Lokalizacja: Łask
Kontakt:

Post autor: Piotr Pawlikiewicz »

Piotr Tykarski pisze:Panowie, zbaczamy z tematu wątku, czyli utworzenia bazy pdf-ów.
Dlatego ponawiam prośbę do moderatorów o wydzielenie wątku.
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Andrzeju, nie bardzo rozumiem co napisałeś. Tam gdzie masz miejsce na serwer wybierasz serwer dla swojej poczty.
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Piotr Pawlikiewicz pisze:Dlatego ponawiam prośbę do moderatorów o wydzielenie wątku.
Nie widze potrzeby wydzielania części wątków z dyskusji, gdyż wszystkie są na temat (stworzenia jakiejś bazy pdf-ów, p2m czy innej).

Przyglądam się i myślę nad wszystkim, chociaż na razie nie piszę, dzisiaj w nocy przetestuję różne opcje porządnie i też napiszę swoje spostrzeżenia.

Zotero po pierwszym obejrzeniu wygląda - tak jak pisze Piotr Tykarski - na nie spełniający potrzeb w tym naszym specyficznym przypadku.
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Dla porządku: dyskutujemy o dwóch sprawach jednocześnie (równolegle):
1 - przechowywanie plików w sieci
2 - stworzenie bazodanowego spisu literatury dostępnej w sieci (w tym szablon nazw dla plików).

To dwa połączone ze sobą jednak rożne technologicznie zagadnienia.

Póki co rozwiązanie 1 - p2m dla przechowywania plików wydaje się najlepsze.

Co do bazy danych (spisu) mam pomysł, aby byłaby to baza php+sql czyli tworzona online za pomocą formularza php (możliwość dla osób zalogowanych w programie, ze wzgl na ochronę antyspamową). To jest do stworzenia w kilka, kilkanaście godzin :-)
Ktoś dodałby plik w p2m i dopisał go w JEDNEJ bazie sql. SQL to uniwersalny format i z eksportem/importem danych nie będzie żadnego problemu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 26 stycznia 2009, 11:29 przez admin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

I tym sposobem nazwa pliku na skrzynce mogłaby być krótka np. indywidualny tag dla każdego użytkownika + kolejny numerek. Informacja o nazwie byłaby zamieszczona wraz z opisem programu. A na skrzynce mogłyby powstać oddzielne foldery dla poszczególnych użytkowników co ułatwiłoby wyszukiwanie.
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Antek Kwiczala pisze:Radzę tylko bardzo dokładnie wpisywać nazwę serwera i klucz. Nawet spacja na końcu, czy początku może sprawić problem.
Dokładnie! Miałem problem z zalogowaniem się. Okazało się, że po skopiowaniu KLUCZA skopiowała się spacja poza tymi dwoma nawiasami kwadratowymi - i to nie przechodzi logowania. Po wklejeniu klucza musialem wykasować niewidoczną spację na końcu klucza.
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Ponieważ w sieci jest problem z pobraniem programu MailResender (2 z 3 serwerów nie działały) jego spolszczoną wersję umieściłem w dziale Download
Link bezpośredni: pafiledb/uploads/MailResender.rar
w dziale Download/PRG Entomologiczne: dload.php?action=file&id=62
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Mam kilka pytań:

Jak tworzymy katalogi (Coleoptera, Lepidoptera i in.)? Jak utworzyć kolejne? Czy to są katalogi w skrzynce czy kolejne konta które należy utworzyć na gmail.com?

Program MailResender jednak nie zapamiętuje haseł (?), a wprowadzanie go za każdą próbą połączenia byłoby dość uciążliwe... I program nie pracuje w ten sposób na wielu kontach.... niby są zakładki, ale haseł nie pamięta.

Wysyłki pliku nie daję rady :sad: "połączenie zerwane, logowanie nieudane".
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Te "katalogi" w Mail Resender to po prostu Etykiety podłączone do poszczególnych wiadomości na skrzynce.
Tworzenie etykiet na koncie gmail wygląda tak: ustawienia->etykiety->tworzymy nową etykietę->przechodzimy do wybranego maila->przechodzimy do "więcej poleceń"->dodajemy do utworzonej etykiety

Zapamiętywanie haseł jest niedostępne. Program zapamiętuje tylko skrzynki.

Co do wysyłania plików, musi się udać ;) Możliwe że coś źle wpisałeś, opisz krok po kroku co robisz :)

Jak testowałem skrzynkę wraz z Piotrem to On też miał błąd i później wyszło że podawał złe hasło ;)
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Jacku, Krzysztofie,

Pomysł z bazą na serwerze to chyba najlepsze, co można zrobić. Myślałem trochę o sprawie podniesionej przez Piotra Pawlikiewicza, czyli o umożliwieniu kontaktu planowanego systemu z programami bibliograficznymi. Rzecz jest istotna, bo część osób na pewno (jak Curculio) ma takie dane i zmuszać ich do wpisywania tego jeszcze raz w innym formacie byłoby nierozsądne.

Dlatego proponowałbym, aby wybrać z istniejących formatów wymiany danych bibliograficznych jakiś jeden powszechny, przy tym prosty, np. RIS, i dodać narzędzie do "zasysania" takich danych do bazy SQL. W ten sposób, jeśli np. Curculio zechce podrzucić parę pdfów, dla których wszystkie dane ma już w swoim Procite, albo Piotr coś ze swojego Zotero, to nie będą musieli wklepywać wszystkiego w formularz. Wystarczy, że wyeksportują dane dla tych publikacji w RIS i wykorzystają narzędzie importu do bazy SQL.

Byłaby to oczywiście rzecz równoległa do wprowadzania danych bibliograficznych bezpośrednio do bazy SQL.

Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
Miłosz Mazur
Posty: 2565
Rejestracja: czwartek, 26 stycznia 2006, 11:33
UTM: CA08
Specjalność: Curculionoidea
profil zainteresowan: Muzyka metalowa, fantastyka, gry planszowe
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Opole
Podziękował(-a): 1 time
Kontakt:

Post autor: Miłosz Mazur »

Sprytne, proste, logiczne :)
Myślę że był by to bardzo prosty sposób :)
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

To by było chyba najlepsze rozwiązanie ;)
Awatar użytkownika
Andrzej 54 †
Posty: 239
Rejestracja: niedziela, 13 lutego 2005, 19:46
UTM: CC71
Specjalność: Staphylinidae
profil zainteresowan: rencista o szerokim spektrum zainteresowań
Lokalizacja: Łask

pliki

Post autor: Andrzej 54 † »

próbowalem wysłać na skrzynkę plik od siebie, zalogowałem się jak w opisie i wyskakuje mi błąd, dlaczego? Komunikat jaki się ukazał jest taki: "Connection failed. Login failed. (Wrong username/password?) Jak to ugryść?
Awatar użytkownika
Andrzej 54 †
Posty: 239
Rejestracja: niedziela, 13 lutego 2005, 19:46
UTM: CC71
Specjalność: Staphylinidae
profil zainteresowan: rencista o szerokim spektrum zainteresowań
Lokalizacja: Łask

pliki

Post autor: Andrzej 54 † »

Już zrozumiałem wszystko
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Tak jak wyskoczyło, musisz podawać błędne hasło/login (jak się domyślam do Twojej skrzynki). :)
Awatar użytkownika
Andrzej 54 †
Posty: 239
Rejestracja: niedziela, 13 lutego 2005, 19:46
UTM: CC71
Specjalność: Staphylinidae
profil zainteresowan: rencista o szerokim spektrum zainteresowań
Lokalizacja: Łask

pliki

Post autor: Andrzej 54 † »

W sumie sprawa jest banalnie prosta. Tylko trzeba załapać w czym rzecz. Warto to ruszyć i kontynuować. Tylko trzeba wiedzieć co jest dostępne czyli baza danych na temat literatury.
Awatar użytkownika
Rudziński Krzysiek
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 8 lipca 2008, 11:25
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Rudziński Krzysiek »

Ja mam ten sam problem co Andrzej, podświetla mi błąd maila.
testentomo@gmail.com- co robię źle?
Awatar użytkownika
Mattitjah
Posty: 131
Rejestracja: poniedziałek, 30 kwietnia 2007, 19:46
Lokalizacja: Płock

Post autor: Mattitjah »

Koledzy czytajcie uważnie temat. Już była mowa co źle robicie :). Niewidzialna spacja na końcu hasła.
Przemek Zięba

Post autor: Przemek Zięba »

doskonale działa, początkowo wydaje się skomplikowane ale po paru minutach pełen relaks
:) dobra robota
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Ale wszędzie jest domyślnie ustawione na HTTP. Nie ma żadnych blokad dotyczących zmiany między metodą pobierania.
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Andrzej Konopka pisze:Otóż u mnie nie można zmienić między HTTP/SMTP. Serwer to POP3. Takiego tam nie znalazłem. Co można zrobić w takim przypadku?
Pozdrawiam Andrzej.
Andrzeju, zdaje się, że otworzyłeś niewłaściwy program i nie używasz Mail Resendera. Chyba nie szukasz tam, gdzie trzeba.
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Andrzej Konopka pisze:... połączenie nieudane. Logowanie nie powiodło się. Błędna nazwa użytkownika lub hasła.
Andrzeju, chyba się nie rozumiemy. Mail Resender nie daje takich komunikatów. Przy błędnym wpisaniu hasła dostajesz komunikat błędu po angielsku, jak w załączniku. Chyba, że przetłumaczyłeś komunikat. Jeśli tak, to sprawdź, czy nie dodałeś spacji na końcu hasła [[==uiR1WWkjL6DHdQsInz/4uQ==]] .
Załączniki
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg (38.04 KiB) Przejrzano 25414 razy
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Też mam internet przez kablówkę ;) To nie robi różnicy. musisz coś źle wpisywać
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

a mi wyskakuje veryfication key wpisuje te literki i Mnie wywala wrong login/pass dziwne;/
Awatar użytkownika
Jaszulin
Posty: 74
Rejestracja: niedziela, 3 sierpnia 2008, 09:12
UTM: XA33
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Jaszulin »

Do MailResender pod tym linkie znajduje się spolszczenie:
http://p2m.bajo.pl/3455,mail,resender.html
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Ciekawy serwis do wymiany plików - mozna go wykorzystać - łatwo i bez problemu:
http://odsiebie.com/upload.html
do 100 MB.
Wystarczy cos wyslać i puscic linka na naszym Forum :smile:
Awatar użytkownika
Andrzej 54 †
Posty: 239
Rejestracja: niedziela, 13 lutego 2005, 19:46
UTM: CC71
Specjalność: Staphylinidae
profil zainteresowan: rencista o szerokim spektrum zainteresowań
Lokalizacja: Łask

literatura w pdf

Post autor: Andrzej 54 † »

Jakoś temat wygasł, odpuszczamy ?
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Przecież każdy chciałby się podzielić swoimi PDF-ami ?? dlaczego ten pomysł umarł??
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Rozumiem, że czekamy aż zgłoszą się chętni na "nadzorców" poszczególnych szufladek tematycznych do nadzorowania plików pobieranych poprzez Mail Resender. Czy tak? To w zasadzie pytanie do Krzysztofa, który rozkręcał temat.
Jeśli to ma zacząć działać, trzeba założyć konto do działania, a nie do testu, a może nawet parę skrzynek na gmailu, żeby zwiększyć objętość. Ustalmy jakiekolwiek w miarę zgrabne nazwy i po prostu zacznijmy. Chętnie bym się tym zajął, ale póki co mam trochę innych spraw do koordynowania...

A przy okazji pytanie do Admina, który podsuwał ciekawe pomysły napomykając coś o bazie SQLowej do danych bibliograficznych na temat plików na przyszłych skrzynkach. Adminie, czy serwis odsiebie.com podałeś jako alternatywę dla p2m? A co z kwestią utrzymania porządku i podziału tematycznego?
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

A przy okazji pytanie do Admina, który podsuwał ciekawe pomysły napomykając coś o bazie SQLowej do danych bibliograficznych na temat plików na przyszłych skrzynkach. Adminie, czy serwis odsiebie.com podałeś jako alternatywę dla p2m? A co z kwestią utrzymania porządku i podziału tematycznego?
Serwis odsiebie.com podałem jako alternatywe....
Prosze spróbujcie jak to zadziala.... (załaczony obrazek przedstawia sytuacje po załadowaniu pliku).
www.odsiebie.com - darmowy hosting.
Do pobrania eksperymentalnie ostatnio bardzo na czasie plik o nowym gatunku Leiopusa...
http://odsiebie.com/pokaz/1582649---a967.html
:-)

Technologia p2m wymaga adminstratora (-ow) skrzynek, zalożenia struktury, porzadku. Gdybym miał pewnośc ze to sie utrzyma, zainwestował bym w to więcej czasu, ale póki co tez jestem zasypany rożnymi pracami .... i chwilowo nie daję rady zaangażować sie w tworzenie tego projektu.
Ten p2m ma tez kilka wad... Jest malo zrozumiały dla wiekszosci, trzeba instalowac MailResender... i jakoś tego nie widac....
Marzy sie jakis "lewy" serwer. na ktory można wszystko wrzucać.... o tym myslę :-)
Póki co mozemy wykorzystać jakis darmowy hosting.

SQL wydawalo mi się najlepszym rozwiązaniem do sprawnego katalogowania prac. Formularz oparty na php+sql jest prosty do zrobienia i kazdy (zalogowany) móglby dopisywać prace do wykazu. Mógłby ktos wtedy wyslac plik i umiescic o nim info w bazie danych o plikach.
Załączniki
transfer pliku.jpg
Pokaż obraz w oryginalnym rozmiarze (47.47 KiB)
Awatar użytkownika
M. Dworakowski
Posty: 539
Rejestracja: środa, 31 marca 2004, 15:10
UTM: FD94
Lokalizacja: Białowieża

Post autor: M. Dworakowski »

Nie wiem, czy doczytaliście, ale :

Kod: Zaznacz cały

Jak długo pliki są przechowywane w ODsiebie.com?
Dożywotnio przechowywane są utwory mp3, pliki graficzne (jpg, png, jpeg, gif), pliki video (mpg, mpeg, flv, wmv, avi) oraz pliki flash (swf). Mało popularne pliki, większe od 6MB, są kasowane jeśli nie zostaną pobrane przez okres 21 dni.
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

M. Dworakowski pisze:są kasowane jeśli nie zostaną pobrane przez okres 21 dni.

Rzeczywiście, trzeba się dokładnie temu przyjrzeć.

Można to sprawdzić doświadczalnie, poza tym to się może zmienić w miarę rozwoju serwisu. Poza tym administratorzy serwisu będą usuwać pewnie ręcznie na podstawie statystyk i nie ma gwarancji ze usuną. A poza tym takie pliki entomologiczne byłyby często pobierane.
Poza tym ... :-) zawsze można skontaktować się obsługa serwisu i spróbować załatwić "dożywocie" dla plików entomologicznych
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Dawno nie zaglądałem do tematu ponieważ miałem sesję na głowie ;)

Co do p2m, to nie jest problemem stworzenie skrzynki na którą można byłoby wrzucać pdfy nawet i dziś.
Schody zaczynają się przy katalogowaniu i nazewnictwie które nie zostało do końca określone jak ma wyglądać. A kolekcjonowanie pdfów bez wcześniejszego dogadania się co do tych spraw może przysporzyć sporo problemów.

Serwisy typu odsiebie.com mają właśnie ten haczyk, iż pliki nie używane są po jakimś czasie usuwane z serwera. I nie należy tu myśleć iż pliki będą często pobierane. Z czasem sporo osób z nich skorzysta a okres 21 dni to naprawdę mało i dojdzie do tego że potracimy publikacje.
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Czyli caly problem to indeksowanie calosci? nie wystarczy Tytul i autor wydawnictwo, rok wydania? w przypadku Ksiazek isc prosto nie kaplikowac calej sprawy. Mam nadzieje ze sesja bez problemu tak jak nie chwalac sie u Mnie:))))
Awatar użytkownika
M. Dworakowski
Posty: 539
Rejestracja: środa, 31 marca 2004, 15:10
UTM: FD94
Lokalizacja: Białowieża

Post autor: M. Dworakowski »

Właśnie z tego powodu warto mieć konto premium do uploadu- na takie (Rapidshare- ten serwis preferuję) wrzucam swoje pdf-y. Na takim koncie pliki nie wygasają, nawet jeśli konto wygaśnie. Technicznie jest możliwość wrzucania plików przez wiele osób (blokada kasowania).
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

Sesja zawsze spoko.

Dawidzie ale w publikacjach zawsze tytuł jest długi a na Mail Resenderze i skrzynce może być problem z długością wyświetlanej nazwy.
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

mhm to rzeczywiscie jest to problem:/ moze alternatywa byl by umieszczany plik textowy na serwerze z pelnymi informacjami o zamieszczonych publikacjach? czyli taki spis tresci? a pliki mialy by zamiast nazw tylko numerki 1,2,3,4.... I kazdy pierw sciagalby spis tresci (w postaci pliku txt. ) tam puziej odszukiwalby publikacje ktora go interesuje I patrzyl ktory ma numer, poczym sciagal by plik z tym numerem.
Awatar użytkownika
M. Dworakowski
Posty: 539
Rejestracja: środa, 31 marca 2004, 15:10
UTM: FD94
Lokalizacja: Białowieża

Post autor: M. Dworakowski »

Dawid_Masło pisze:pliki mialy by zamiast nazw tylko numerki 1,2,3,4.... I kazdy pierw sciagalby spis tresci (w postaci pliku txt. ) tam puziej odszukiwalby publikacje ktora go interesuje I patrzyl ktory ma numer, poczym sciagal by plik z tym numerem.
Po jakimś czasie zacznie robić się chaos, w pliku artykułu podstawowe dne typu autor rok wydania /czasopismo i początek tytułu powinny być- a co sie nie zmieści dokładnie w spisie.
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Właśnie jak długi może być opis ?
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Panowie, po co komplikować sprawę? Może to niezbyt elegancko cytować samego siebie, ale zdaje się, że Koledzy nie czytali dokładnie i nie odnieśli się do wcześniejszej propozycji:

<<<
- jeden autor:
Iksiński_rok.pdf

- dwóch autorów:
Iksiński_&_Igrekowski_rok.pdf

- trzech i więcej:
Iksiński_etal_rok.pdf
>>>

To, moim zdaniem, najbardziej naturalny sposób nazywania plików, dający bezpośrednie skojarzenie z cytacją w publikacji (oczywiście w przypadku wielu artykułów tego samego autora z dodatkowymi literkami po roku).

Macie inną propozycję, która zapewni czytelność i jednoczesne przewidywalne ograniczenie długości nazwy?

Szczegóły dot. każdego pliku mają być dostępne w bazie bibliograficznej, o której też już tu rozwlekle mówiliśmy (najprostsza jako plik Excela). Proponowałbym odnosić się konkretnie do pomysłów, które już padły i nie zaczynać dyskusji od podstaw, bo kręcimy się w miejscu.
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

Piotr sluszna uwaga Twoj pomysl mi sie bardzo podoba , I czytalem go dokladnie myslalem ze pomysl upadl... Wiec jesli takie nazwy sie zmieszcza to popieram taka metode jak najbardziej.
Awatar użytkownika
SiejeOwies
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2007, 18:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: SiejeOwies »

To może zróbmy tak jak Piotr nam przedstawił.

Na forum zostanie utworzony nowy temat odnośnie dodawanych plików, i każda osoba która wrzuca jakieś PDFy na serwer tworzy plik exela z dokładnymi danymi a potem osoba administrująca skrzynkę sprawdza i aktualizuje te pozycje do głównej bazy bibliograficznej.
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Pierwsze koty za płoty. Coś drgnęło w omawianej sprawie. Pozwalam sobie zwrócić uwagę Koleżeństwa na sąsiedni wątek. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

A może ktoś miałby ochotę także potestować?
Awatar użytkownika
Malko
Posty: 2005
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 16:06
Lokalizacja: Tarnów/Radłów/Kraków

Post autor: Malko »

A mi dalej jak wpisuje hasło i logina to mi wyświetla tabelkę do wpisania tych literek po wpisaniu wyskakuje mi ze zły login hasło :/
Awatar użytkownika
Piotr Tykarski
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 26 kwietnia 2008, 01:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Piotr Tykarski »

Coś musiałeś wpisać nie tak jak trzeba. Albo hasło ze spacją dla konta testentomo albo niewłaściwe dane Twojego konta. Ostatnio ćwiczył pagol i udało mu się.
admin
Administrator
Posty: 1595
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Projekt wymiany plików na niezależnym serwerze plików ftp rusza - opisany jest tutaj
Wymiana plików ftp viewtopic.php?t=8173
ODPOWIEDZ

Wróć do „LITERATURA”