Attacus atlas

Hodowla owadów
mkulelelekulala

Attacus atlas

Post autor: mkulelelekulala »

Witam, trzy dni temu kupiłem jajka Attacus atlas'a. Mam mały problem, młode gąsieniczki nie chcą się odżywiać (podawałem im wierzbę, topolę, ligustr, berberys, czeremchę). Chociaż każdy z tych gatunków dzrzew podobno powinny jeść, to one nie chcą. nie mam zbyt dużego doświadczenia w hodowli, może ktoś wie co jest nie tak?? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Grzegorz Banasiak
UTM: DC45
Podziękował(-a): 6 times
Podziękowano: 4 times
Kontakt:

Post autor: Grzegorz Banasiak »

Jedzą liście orzecha włoskiego, ale jeszcze ich nie ma :-(
Spróbuj zmielić liście ligustra na miazgę, zalać małą ilością wody i "utopić" w tym gąsienice. Jest szansa, że zaczną jeść wtedy liguster. Trzeba to zrobić umiejętnie i z wyczuciem - jeśli się zdecydujesz pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność. Robiłem to kiedyś z gąsienicami D. neri i barwinkiem. Albo się uda, albo gąsienice padną.
Lepiej kupić jaja do hodowli latem, kiedy roślin jest pod dostatkiem.
Powodzenia.
Awatar użytkownika
Antek Kwiczala †
UTM: CA22

Post autor: Antek Kwiczala † »

Kilkakrotnie hodowałem ten gatunek z jaj. U nas głównym pokarmem gąsienic są gatunki z rodziny oliwkowatych, a więc jesion, bez lilak i ligustr. Zwykle karmiłem je lilakiem i nigdy mi się nie zdarzyło by "odmówiły". Kiedyś, a było to w listopadzie, przymrozek ściął liście lilaka, i dawałem im ligustr - żarły bez problemu aż do grudnia. Wyrzuć z hodowlarki wszystkie listki za wyjątkiem lilaka (Syringa) i czekaj - jak zgłodnieją to zaczną jeść.
Załączniki
Attacus atlas  młoda gąsienica na lilaku.jpg
Attacus atlas młoda gąsienica na lilaku.jpg (75.07 KiB) Przejrzano 1804 razy
gt
Specjalność: chrząszcze, skrzydła, bionika, motyle,
profil zainteresowan: fotografia owady hodowla bionika Tomasz
Podziękowano: 1 time

Post autor: gt »

Potwierdzam bez lilak. Gąsienice wybrały go z: wierzby, jabłoni, wiśni, róży.