Attacus atlas
-
Attacus atlas
Witam, trzy dni temu kupiłem jajka Attacus atlas'a. Mam mały problem, młode gąsieniczki nie chcą się odżywiać (podawałem im wierzbę, topolę, ligustr, berberys, czeremchę). Chociaż każdy z tych gatunków dzrzew podobno powinny jeść, to one nie chcą. nie mam zbyt dużego doświadczenia w hodowli, może ktoś wie co jest nie tak?? Z góry dziękuję za odpowiedź.
- Grzegorz Banasiak
- UTM: DC45
- Podziękował(-a): 6 times
- Podziękowano: 4 times
- Kontakt:
Jedzą liście orzecha włoskiego, ale jeszcze ich nie ma 
Spróbuj zmielić liście ligustra na miazgę, zalać małą ilością wody i "utopić" w tym gąsienice. Jest szansa, że zaczną jeść wtedy liguster. Trzeba to zrobić umiejętnie i z wyczuciem - jeśli się zdecydujesz pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność. Robiłem to kiedyś z gąsienicami D. neri i barwinkiem. Albo się uda, albo gąsienice padną.
Lepiej kupić jaja do hodowli latem, kiedy roślin jest pod dostatkiem.
Powodzenia.

Spróbuj zmielić liście ligustra na miazgę, zalać małą ilością wody i "utopić" w tym gąsienice. Jest szansa, że zaczną jeść wtedy liguster. Trzeba to zrobić umiejętnie i z wyczuciem - jeśli się zdecydujesz pamiętaj, że robisz to na własną odpowiedzialność. Robiłem to kiedyś z gąsienicami D. neri i barwinkiem. Albo się uda, albo gąsienice padną.
Lepiej kupić jaja do hodowli latem, kiedy roślin jest pod dostatkiem.
Powodzenia.
- Antek Kwiczala †
- UTM: CA22
Kilkakrotnie hodowałem ten gatunek z jaj. U nas głównym pokarmem gąsienic są gatunki z rodziny oliwkowatych, a więc jesion, bez lilak i ligustr. Zwykle karmiłem je lilakiem i nigdy mi się nie zdarzyło by "odmówiły". Kiedyś, a było to w listopadzie, przymrozek ściął liście lilaka, i dawałem im ligustr - żarły bez problemu aż do grudnia. Wyrzuć z hodowlarki wszystkie listki za wyjątkiem lilaka (Syringa) i czekaj - jak zgłodnieją to zaczną jeść.
-