indytyfikacja owadów
-
indytyfikacja owadów
Witam....jestem kompletnym amatorem i nie interesuje się owadami lecz mam z nimi często w ogrodzie do czynienia....chciałbym się dowiedzieć jak pozbyć się i co to są za owady (moje fotki)....spotyka sieje teraz na plażach nad morzem jak i ogólnie w terenie.....PLAGA ....proszę o pomoc czy one gryzą ??
- João M da Costa
- Kontakt:
- Michał Michlewicz
- UTM: XU30/WU97
- Specjalność: Formicidae
Re: indytyfikacja owadów
Owad na pierwszym zdjęciu to królowa mrówki po locie godowym. Mrówki roją się w ten sposób, że masowo wylatują z gniazda i następnie kopulują. Po kopulacji samce (te mniejsze, które zapewne też tam były) giną, a samice (królowe, jak ta ze zdjęcia) po oderwaniu sobie skrzydeł próbują znaleźć dobre miejsce na założenie nowego gniazda. Sam również w tym roku nad morzem byłem świadkiem tak masowej rójki. Mrówki te są kompletnie nieszkodliwe dla człowieka i nie ma potrzeby (a w zasadzie i możliwości) się ich pozbywać. Rójka długo nie trwa - za jakiś czas ich nie będzie.
Na drugim zdjęciu od lewej: jakiś pluskwiak różnoskrzydły (Heteroptera) oraz stonka ziemniaczana (Leptinotarsa decemlineata).
Jeszcze taka mała uwaga - pisanie przy pomocy takich dużych liter nie jest najlepszym pomysłem
Na drugim zdjęciu od lewej: jakiś pluskwiak różnoskrzydły (Heteroptera) oraz stonka ziemniaczana (Leptinotarsa decemlineata).
Jeszcze taka mała uwaga - pisanie przy pomocy takich dużych liter nie jest najlepszym pomysłem

-
-
zgadza sie były tamMichał Michlewicz pisze: Po kopulacji samce (te mniejsze, które zapewne też tam były) giną(Leptinotarsa decemlineata).

- Aneta
- UTM: CC88
- Podziękował(-a): 1 time
- Podziękowano: 32 times
Carpocoris fuscisinus. Też nie jest w stanie nikogo ukrzywdzićMichał Michlewicz pisze:Na drugim zdjęciu od lewej: jakiś pluskwiak różnoskrzydły (Heteroptera)

- Michał Michlewicz
- Michał Michlewicz
Faktycznie - rufipes piękny owad, raz do ręki wziąłem i mi wystarczy na resztę życia 

-