Dendrolimus pini

Hodowla owadów
Awatar użytkownika
Krzysztof Szumlak

Dendrolimus pini

Post autor: Krzysztof Szumlak »

Witam,nie mam doświadczenia z hodowla lasiocampidae,wiec mam pytanko:(,Dziś znalazlem kilka gąsiennic Dendrolimus pini i chcialem zapytac,czy jest możliwość hodowli tego gat. pomijająć zimowanie...Chcialem wyhodowac i rozmnożyć szkodnika.Nawet zimą nie problem i sosne:D,więc mysle że powinno sie udać:).Oprocz tego wpadla dzis jedna wyrośnięta Gąsienica H.euphorbiae:),pozdrooo
Awatar użytkownika
Tomasz Mokrzycki

Post autor: Tomasz Mokrzycki »

Witam
Z hodowlą gąsienic barczatki sosnówki nie ma problemów. Dostajemy czasami gąsienice z jesiennych poszukiwań pierwotnych szkodników sosny. Wkładamy je do hodowlarki plus pędy sosny i na poczętku zimy mamy pierwsze motyle :wink: .
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Krzysztof Szumlak

Post autor: Krzysztof Szumlak »

Wielkie dzięki:),Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GrzegorzT.
UTM: EC08

Post autor: GrzegorzT. »

Witam,
najlepsze w hodowli wykorzystywane są pędy sosnowe z igliwiem kilkucentymetrowym pozyskanym ze starszych sosen, co najmniej 20 letnich (gąsienice najchętniej się nimi zajadają).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin Kutera
UTM: EB24, EC18
Specjalność: Lepidoptera, Odonata, Orthoptera,
Podziękował(-a): 2 times
Podziękowano: 1 time
Kontakt:

Post autor: Marcin Kutera »

Tomasz Mokrzycki pisze: Z hodowlą gąsienic barczatki sosnówki nie ma problemów. :wink: .
Pozdrawiam
Dokładnie to nie jest trudny gatunek w hodowli. Wyhodowałem kilka osobników.

Faktycznie można je pozyskać od Nadleśnictw po jesiennych poszukiwaniach lub od ZOL-i (Zespołów Ochrony Lasu) w celach naukowych.
Marek Hołowiński
UTM: FB68
Specjalność: Sesiidae
Podziękowano: 7 times

Post autor: Marek Hołowiński »

Marcin Kutera pisze:Faktycznie można je pozyskać od Nadleśnictw
Nadleśnictwa cały materiał zebrany w trakcie "jesiennych poszukiwań szkodników sosny" przekazują do ZOL. Poza tym nikomu nie odstępuje się zebranych owadów.