Dendrolimus pini
- Krzysztof Szumlak
Dendrolimus pini
Witam,nie mam doświadczenia z hodowla lasiocampidae,wiec mam pytanko:(,Dziś znalazlem kilka gąsiennic Dendrolimus pini i chcialem zapytac,czy jest możliwość hodowli tego gat. pomijająć zimowanie...Chcialem wyhodowac i rozmnożyć szkodnika.Nawet zimą nie problem i sosne:D,więc mysle że powinno sie udać:).Oprocz tego wpadla dzis jedna wyrośnięta Gąsienica H.euphorbiae:),pozdrooo
- Tomasz Mokrzycki
- Krzysztof Szumlak
- GrzegorzT.
- UTM: EC08
- Marcin Kutera
- UTM: EB24, EC18
- Specjalność: Lepidoptera, Odonata, Orthoptera,
- Podziękował(-a): 2 times
- Podziękowano: 1 time
- Kontakt:
-
- UTM: FB68
- Specjalność: Sesiidae
- Podziękowano: 7 times
- Marcin Kutera
- Kontakt:
no właśnie (też tak pomyślałem) dlataego napisałem, że w celach naukowych, bo wtedy na stosowny wniosek ( w konkretnym celu jakim są badania naukowe )wydaje mi się, że można uzyskać materiałMarek Hołowiński pisze:Nadleśnictwa cały materiał zebrany w trakcie "jesiennych poszukiwań szkodników sosny" przekazują do ZOL. Poza tym nikomu nie odstępuje się zebranych owadów.Marcin Kutera pisze:Faktycznie można je pozyskać od Nadleśnictw
-
Nie, ponieważ zebrany na poszczególnych partiach kontrolnych materiał podlega m.in. analizie ilościowej. Wyeliminowanie z próby każdej liczby owadów powoduje zniekształcenie prognozy.no właśnie (też tak pomyślałem) dlataego napisałem, że w celach naukowych, bo wtedy na stosowny wniosek ( w konkretnym celu jakim są badania naukowe )wydaje mi się, że można uzyskać materiał
Do celów naukowych można przecież zebrać materiał celowo, stosując tę samą metodykę.
- Marcin Kutera
- Kontakt:
a to prawda nie pomyślałem o tymMarek Hołowiński pisze: Nie, ponieważ zebrany na poszczególnych partiach kontrolnych materiał podlega m.in. analizie ilościowej. Wyeliminowanie z próby każdej liczby owadów powoduje zniekształcenie prognozy.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Marcin Kutera, łącznie zmieniany 1 raz.