Prośba o pomoc w identyfikacji

Owady żyjące w mieszkaniach czyli "coś mi chodzi po domu". Owady synantropijne.
Regulamin forum
Przy zamieszczaniu zdjęć wymagane jest podanie daty oraz miejsca wykonania zdjęcia.
Posty ze zdjęciami bez danych jak również linkowanych spoza serwisu mogą być usuwane.

Linkowanie do zdjęć spoza Forum jest nieregulaminowe (§ 2.1)
learg
Posty: 16
Rejestracja: sobota, 8 sierpnia 2020, 08:38
Lokalizacja: Lublin

Prośba o pomoc w identyfikacji

Post autor: learg »

Dzień dobry, jakieś 2 tygodnie temu na petuniach/surfiniach na balkonie znalazłem kilka (~3) sztuk wydaje mi się, że larw. Niestety nie dysponuję żadnym zdjęciem, bo prawdopodobnie przez rozmiary osobników, dostępny przeze mnie sprzęt nie dawał rady "wyostrzyć".
Jestem laikiem w tych sprawach, ale postaram się opisać jak najdokładniej to, co udało mi się zaobserwować. Chodzi mi o dość małe: 2-3 mm długości, podłużne osobniki. Nie udało mi się odróżnić przodu od tyłu, nie zaobserwowałem też wyraźnych odnóży, chociaż bez problemu udało mi się umieścić to po spodniej stronie liścia. Ciało raczej segmentowe/pierścieniowe, "miękkie". Raz, jak wziąłem na palec delikatnie się wygięło, a tak raczej pozostawało bez ruchu. Kolor: końcówki (1-2 segmenty) białe, reszta jakiś taki jaśniejszy pomarańcz.
Obecność osobników obserwowałem przez kilka dni, potem niestety wyjechałem na urlop. Po powrocie już ich nie widzę, ale nie widzę też mszyc, które były licznie obecne na kwiatach. Jednak nie wiem, czy jest to spowodowane działalnością owych "cosiów" czy efektem wsadzenia między rośliny czosnku...
Z góry dziękuję za wszelką pomoc przy identyfikacji i zaspokojeniu mojej ciekawości oraz przy odpowiedzi czy to jakiś ogrodowy sprzymierzeniec/neutralny czy szkodnik.
Awatar użytkownika
Aneta
Posty: 16269
Rejestracja: czwartek, 6 maja 2004, 12:14
UTM: CC88
Lokalizacja: Kutno

Re: Prośba o pomoc w identyfikacji

Post autor: Aneta »

Bez zdjęcia raczej nie uda się odgadnąć.
learg
Posty: 16