Dziwny owad...

rybiki (Zygentoma), przerzutki (Archaeognatha), nogoprządki (Embioptera), wielkoskrzydłe (Megaloptera), glebiki (Zoraptera), świerszczokaraczany (Grylloblattodea (Grylloblattidae, Mantophasmatidae)
Szerszen86
Posty: 5
Rejestracja: czwartek, 17 lipca 2008, 01:05
Lokalizacja: Małopolska

Dziwny owad...

Post autor: Szerszen86 »

Witam

Jestem zielony jeżeli chodzi o owady wiem co to mucha osa itp. ale 2 lata temu będac na poligonie "Okonek" zauwazyłem bardzo dziwnego owada tzn. umaszczenie skrzydeł miał podobne do motylii (kolorowe plamy) tylko że miał je ułożone jak ćma tzn. jak usiadł to skrzydła nie były w pozycji pionowej tylko poziomej; był długości mniej wiecej 3cm (wyglądał jak duża ćma z kolorowymi skrzydłami). A najważniejsze co mnie naprawdę zdziwiło że aż nie mogłem w to uwierzyć to to że ugryzł mnie przecinając skórę i pozostawiając nacięcie ok 0.5cm (po prostu wyglądalo to tak jakby zaczoł mi jeść skórę). Z tego co pamietam był dosyć natrętny i dosyć głosno brzęczał.

Zauważyłem że jest tutaj naprawdę wielu fachowców w dziedzinie rozpoznawania owadów wiec liczę na to że ktoś mi wyjaśni co to był za stwór.
Awatar użytkownika
Jacek Kurzawa
Posty: 9495
Rejestracja: poniedziałek, 2 lutego 2004, 19:35
UTM: DC30
Specjalność: Cerambycidae
profil zainteresowan: Muzyka informatyka makrofotografia
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Podziękował(-a): 4 times
Podziękowano: 1 time
Kontakt:

Post autor: Jacek Kurzawa »

Awatar użytkownika
Aneta
Posty: 16269
Rejestracja: czwartek, 6 maja 2004, 12:14
UTM: CC88
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Aneta »

Jednak żupałkowate nie występuja w Polsce, a opisane zdarzenie miało chyba miejsce właśnie tu. Prędzej podejrzewałabym krewniaka powyższych, mrówkolwa - choć czemu ten owad miałby podgryzać człowieka, nie mam pojęcia. Ewentualnie coś z Tabanidae, choć trochę nie chce mi się wierzyć, iż można pomylić muchówkę z czymś motylopodobnym...