ćmy przy lampie
ćmy przy lampie
Szanowni Wasz,
jak lampa rtęciowa żarowa połączyć przetwornika prądu do samochodu?
Jestem ciekawy, że lepiej auto zostawi na w nocy i połączyć kabel do lampie rtęciowym? czy dobrze czy nie?
Mam proszę o pomóc.
jak lampa rtęciowa żarowa połączyć przetwornika prądu do samochodu?
Jestem ciekawy, że lepiej auto zostawi na w nocy i połączyć kabel do lampie rtęciowym? czy dobrze czy nie?
Mam proszę o pomóc.
Ostatnio zmieniony piątek, 25 września 2009, 21:13 przez Route, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rafał Celadyn
- Posty: 7254
- Rejestracja: poniedziałek, 18 czerwca 2007, 17:13
- UTM: CA-95
- Lokalizacja: Młoszowa
- Kontakt:
Kamil Mazur pisze:Zamiast agregatu można zastosować przetwornicę 12/230V. Musisz mieć jednak akumulator samochodowy najlepiej dodatkowy (oprócz tego co w samochodzie) podłączasz go do przetwornicy i odpalasz. Używamy takiego zestawu obecnie - świetlówka UV 40W i rtęciówka MIX 160W. Jak się akumulator rozładuje (przetwornica zaczyna wtedy piszczeć), a chcemy jeszcze poświecić to albo odłączamy rtęciówkę zostawiając samą rurę UV albo podłączamy akumulator z samochodu - tylko ostrożnie tak z wyczuciem, żebyśmy mogli jeszcze wrócić do domu samochodem
- Grzegorz Banasiak
- Posty: 4470
- Rejestracja: poniedziałek, 2 lutego 2004, 23:27
- UTM: DC45
- Lokalizacja: Skierniewice
- Podziękował(-a): 3 times
- Podziękowano: 1 time
- Kontakt:
- Jacek Kalisiak
- Posty: 3269
- Rejestracja: wtorek, 24 sierpnia 2004, 14:50
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował(-a): 5 times
-
- Posty: 195
- Rejestracja: piątek, 2 września 2005, 17:00
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
tak na szybko..
możemy liczyć watogodziny jako iloczyn pojemności akumulatora wyrażonej w Ah (amperogodzinach) i napięcia tego akumulatora zwykle 12 V daje to dla powyższego przypadku 7*12=84 Wh. Sprawnośc przetwornicy 12/230 zakładam 90% (zwykle jest dużo gorzej) daje to nam około 75Wh to da nam energię dla 40 W świetlówki na prawie 2 godziny a dla rtęciówki 160 W na mniej niż 30 min (pół godziny). Tyle teoria w praktyce nawet przy lekko "zamulonym" akumulatorze i grzejącej się przetwornicy czsy należy skrócić o połowę.
Akumulatory samochodowe mają zwykle pojemnośc 30-40 Ah = 360 - 480 Wh.
dla lampy rtęciowej 160W daje to 2-3 godzin świecenia i rozruch na "pych".
Samochód pozostawiony na biegu jałowym spali więcej niż agregat a alternator ma moc kilkuset watów.
T.
możemy liczyć watogodziny jako iloczyn pojemności akumulatora wyrażonej w Ah (amperogodzinach) i napięcia tego akumulatora zwykle 12 V daje to dla powyższego przypadku 7*12=84 Wh. Sprawnośc przetwornicy 12/230 zakładam 90% (zwykle jest dużo gorzej) daje to nam około 75Wh to da nam energię dla 40 W świetlówki na prawie 2 godziny a dla rtęciówki 160 W na mniej niż 30 min (pół godziny). Tyle teoria w praktyce nawet przy lekko "zamulonym" akumulatorze i grzejącej się przetwornicy czsy należy skrócić o połowę.
Akumulatory samochodowe mają zwykle pojemnośc 30-40 Ah = 360 - 480 Wh.
dla lampy rtęciowej 160W daje to 2-3 godzin świecenia i rozruch na "pych".
Samochód pozostawiony na biegu jałowym spali więcej niż agregat a alternator ma moc kilkuset watów.
T.
przetwornika 300W/600W?
Kupiłem przetwornika do samochodu 300w/600w i zapaliłem świecić dobre ale połowy zwykła żarówka 100w. Nic nie świecił rtęciowa żarowa 160W i odrazu gasił. Dlaczego? :sad:
W domu próbowałem świecić bardzo dobre mocno rtęciowa.
Czy zamienić przetwornika na mocno 500w /1000w? albo warto generator prąd?
Mam proszę o pomóc jestem niedosłyszącym
W domu próbowałem świecić bardzo dobre mocno rtęciowa.
Czy zamienić przetwornika na mocno 500w /1000w? albo warto generator prąd?
Mam proszę o pomóc jestem niedosłyszącym
-
- Posty: 195
- Rejestracja: piątek, 2 września 2005, 17:00
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Route (Marku?) - mam pewne trudności z ogarnięciem Twoich kłopotów.
Jeśli 300W/ 600W przetwornica pobierająca prąd z akumulatora pozwalała na świecenie żarówki 100 W lecz niepełną mocą to istotnie lampa rtęciowa na dodatek o wiekszej mocy raczej nie będzie świecić - ona - rteciówka potrzebuje pełnego napięcia szczególnie przy "starcie".
Trudno tak z daleka dać pełną diagnozę - postaraj się sprawdzić jakość połączeń przetwornica - akumulator - tam w czasie pracy płynie duży prąd > 10 A i każde "niepewne" połączenie może ograniczać moc wyjściową.
Podłączenie poprzez zapalniczkę w samochodzie nie jest dobrym rozwiązaniem.
Może dałeś zbyt długie i zbyt cieńkie przewody pomiędzy akumulatorem i przetwornicą ?
Jeśli możesz to pewniejsze jest podłączenie krótkimi i grubszymi kablami przetwornicy a napiecie 230 W przy mocach 100-200W nie wymaga grubych kalbli - ale niech i one będą z dobrą izolacją - tak dla Twojego bezpieczeństwa.
Pozdrawiam Cię.
Tomek
Jeśli 300W/ 600W przetwornica pobierająca prąd z akumulatora pozwalała na świecenie żarówki 100 W lecz niepełną mocą to istotnie lampa rtęciowa na dodatek o wiekszej mocy raczej nie będzie świecić - ona - rteciówka potrzebuje pełnego napięcia szczególnie przy "starcie".
Trudno tak z daleka dać pełną diagnozę - postaraj się sprawdzić jakość połączeń przetwornica - akumulator - tam w czasie pracy płynie duży prąd > 10 A i każde "niepewne" połączenie może ograniczać moc wyjściową.
Podłączenie poprzez zapalniczkę w samochodzie nie jest dobrym rozwiązaniem.
Może dałeś zbyt długie i zbyt cieńkie przewody pomiędzy akumulatorem i przetwornicą ?
Jeśli możesz to pewniejsze jest podłączenie krótkimi i grubszymi kablami przetwornicy a napiecie 230 W przy mocach 100-200W nie wymaga grubych kalbli - ale niech i one będą z dobrą izolacją - tak dla Twojego bezpieczeństwa.
Pozdrawiam Cię.
Tomek
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
- 1 Odpowiedzi
- 548 Odsłony
-
Ostatni post autor: M. Stachowiak
-