Mały biegacz

Awatar użytkownika
red45
Posty: 788
Rejestracja: wtorek, 14 sierpnia 2007, 10:49
UTM: CC83
profil zainteresowan: Fotografia przyrody astronomia samoloty
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Mały biegacz

Post autor: red45 »

Założyłem sobie w pracy małe terrarium. Cieszy oczy i pomaga odpocząć wzrokowi pokrzywionemu od Excela. Z założenia siedzą w nim różne równonogi i wije, ale ponieważ materiał roślnny (mchy i spróchniałe drewno) zbieram idąc do pracy przez park, trafiają się też autostopowicze z natury. I właśnie ostatnio wylazł mi taki jeden. Od pierwszego wejrzenia przypominał mi miniaturowego trzyszcza - z oczu i zachowania. Mały, jakieś 5 mm, intensywnie lśniący w kolorze miedzianym, wielka głowa i oczy, bardzo ruchliwy, patroluje terrarium prawie non-stop. Często przystaje, podnosi się na przednich odnóżach i "rozgląda". Nie znam się zupełnie na chrząszczach, ale typuję coś w okolicy Notiophilus. Wiem, że zdjęcie jest do luftu, ale tylko takie mam z telefonu, a ciekawość mnie zżera :-) Czy ktoś bardziej opatrzony może zaryzykować pseudoidentyfikację ;-)?
Załączniki
terra1.jpg
terra1.jpg (214.31 KiB) Przejrzano 1471 razy
terra2.jpg
terra2.jpg (191.69 KiB) Przejrzano 1471 razy
Awatar użytkownika
Dominika+Jurek Radwańscy
Posty: 913
Rejestracja: piątek, 8 kwietnia 2005, 18:22
Specjalność: Collembola
Lokalizacja: Bielawa
Podziękował(-a): 2 times
Podziękowano: 2 times

Re: Mały biegacz

Post autor: Dominika+Jurek Radwańscy »

Wygląda jak Notiophilus, ale przydałoby się lepsze ujęcie. jeśli to on to podpowiem, że żywi się skoczogonkami.
Awatar użytkownika
red45
Posty: 788
Rejestracja: wtorek, 14 sierpnia 2007, 10:49
UTM: CC83
profil zainteresowan: Fotografia przyrody astronomia samoloty
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Mały biegacz

Post autor: red45 »