Hodowla domowa

Ważki
Domilanka
Posty: 5
Rejestracja: środa, 3 lutego 2016, 21:51
Gender: women
UTM: Gdynia

Hodowla domowa

Post autor: Domilanka »

Witam wieczorową porą :)

Zastanawiam się, czy mogłabym hodować larwę ważki w akwarium.
Oczywiście bardzo odpowiedzialnie ,
ze wszystkimi niezbędnymi do rozwoju elementami, pokarmem itd. Po przeobrażeniu wypuściłabym ją na wolność
nie wyobrażam sobie jej więzić ... :)
Gdzie i jakie na ten temat mogę znaleźć informacje? Bardzo proszę o podpowiedź . Jestem początkująca....
Przestrojnik
Posty: 252
Rejestracja: wtorek, 18 lutego 2014, 18:02

Re: Hodowla domowa

Post autor: Przestrojnik »

obecnie będzie Ci trudno, wszystkie występujące w Polsce zimują i raczej ciężko Ci będzie znaleźć ją. Najłatwiej będzie w wiosnę lub lato pójść nad zbiornik wodny, zebrać kilka liści grążeli/lilii wodnej lub innej pływającej rośliny, na których będą jaja ważek. Pamiętaj o tym że niektóre są pod ochroną (zarówno ważki jak i rośliny wodne - na naturalnych stanowiskach) oraz o tym że larwy ważek są drapieżnikami, które wymagają "mięska" = larw innych wodnych owadów i małych sworzeń wodnych :)

na stronie ważkowej Ewy multum informacji jest poczytaj, pooglądaj. Hodowanie ważek nie jest łatwe. Łatwiej jest założyć oczko wodne i "zachęcić" ważki do przybycia nad nie i tam je obserwować i "hodować" w ich środowisku. Poprzez zachęcenie mam na myśli - zapuszczenie oczka by stało się bardziej dzikie i zarośnięte, nasadzenie roślin wodnych - pływających jak i np. tataraku itp. Polecam mięte nadwodną. Sterylnie czyste oczko bez żadnego "chwasta" i "glona" może i ładnie wygląda, ale jest raczej pustynią z paroma mieszkańcami niż imitacją naturalnego zbiornika wodnego.
bartek.g
Posty: 194
Rejestracja: wtorek, 29 listopada 2011, 12:17

Re: Hodowla domowa

Post autor: bartek.g »

Ja mam odmienne zdanie :).