chyba chrząszcz

patryk ś
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 13:48
Lokalizacja: Poznań

chyba chrząszcz

Post autor: patryk ś »

Dzień dobry
Jestem totalnie "zielony" w rozpoznawaniu owadów, lecz chcę to zmienić :) Chciałbym zdobyć podstawową wiedzę na ten temat.Wczoraj trafiła mi się pierwsza okazja. Na terenie w którym prowadzę pewne obserwacje znalazłem tego oto chrząszcza (?). Czy mógłbym prosić o rozpoznanie tego osobnika (niestety słaba jakość zdjęć za co proszę o wybaczenie). Dziękuje z góry za chęć pomocy.
Załączniki
oto on
oto on
obraz1.jpg (22.87 KiB) Przejrzano 2005 razy
i znów
i znów
obraz.jpg (21.44 KiB) Przejrzano 2012 razy
Przemek Zięba

Post autor: Przemek Zięba »

To jest bracie chrząszcz ciemny charakter pewnie jakiś stonkowaty Chrysomelidae, ale takie ciemne zdjęcie trochę.
Pawel Jaloszynski
Posty: 1887
Rejestracja: czwartek, 5 lutego 2004, 02:00
Lokalizacja: Palearktyka

Re: chyba chrząszcz

Post autor: Pawel Jaloszynski »

Z tego zdjecia nie da sie oznaczyc gatunku. Ale jak poszukasz w atlasie profesora Borowca rodzaju Chrysolina to uda ci sie wytypowac pewna szczegolna grupe gatunkow ubarwionych w taki wlasnie sposob i bedziesz sie w stanie zorientowac z grubsza w jakim kirunku dalej szukac. Sa w tej grupie gatunki trudne do rozroznienia nawet jak ma sie je w reku (przynajmniej jesli nie ma sie wielkiego opatrzenia), wiec na razie odloz sobie ten okaz na bok i pobawisz sie w oznaczanie (z klucza) jak uzbiera ci sie wieksza seria podobnych sztuk. Chyba, ze zrobisz o niebo lepsze zdjecie (z gory, zeby bylo widac rzezbe przedplecza i pokryw).
Pawel
patryk ś
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2008, 13:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: patryk ś »

będę musiał również podszkolić się w robieniu odpowiednich zdjęć :oops:
dziękuje za odpowiedz
Pawel Jaloszynski
Posty: 1887
Rejestracja: czwartek, 5 lutego 2004, 02:00
Lokalizacja: Palearktyka

Post autor: Pawel Jaloszynski »