Forum Entomologiczne - Chrząszcze i Motyle Polski - strona główna

Polskie Forum Entomologiczne

PFEnt. - http://www.entomo.pl/forum/
Teraz jest sobota, 16 gru 2017, 08:19

Strefa czasowa: UTC + 1




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|     Prosimy o podawanie miejsca i daty obserwacji. To przyśpieszy oznaczenie i ułatwi dyskusję.     |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 10:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Pracuję nad nową wersją EntomoLabels, która zostanie w stosunku do poprzednich wersji zmieniona i rozbudowana (m.in. o vertykalny tekst na etykietce, dowolne fonty i wielkości czcionek itp.).
Chciałbym poprosić dotychczasowych użytkowników o uwagi czego Wam brakuje, co jest upierdliwe, co zmienić i poprawić. Tylko nie przesadzajcie z wymaganiami ;) ;) ;)
Ekran główny nowej wersji poniżej:


Załączniki:
Okno_glowne.gif
Okno_glowne.gif [ 50.57 KiB | Przeglądane 4540 razy ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 10:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2009, 14:17
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice
Specjalność:
Co jest upierdliwe? Przesuwanie do następnej etykietki.


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 10:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Voltrax napisał(a):
Co jest upierdliwe? Przesuwanie do następnej etykietki.

Można to zrobić naciskając PgDn lub myszką. Jakie masz w takim razie propozycje ? Jak można to zrobić lepiej ? Wygodniej ? Nie ma problemu, mogę to zmienić... tylko jak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 11:07 
Grzegorz, masz jakas specyfikacje tego co piszesz? Projekt funkcjonalny, API, cos na podstawie czego mozna zrobic port na inna platforme? Badz uwolnic program od platformy i zrobic go web-based.

Moze napisze o co mi chodzi jeszcze:
Wprowadzajac klienta (EntomoLabeles), zawsze tak samo "serializujacego" wprowadzane dane do bazy, uzyskujemy jednolita baze danych. Gdyby teraz baze danych uwolnic od desktopow, a zrobic ja online, mozna by przegladac etykiety (online) dowolnego wprowadzonego do bazy zbioru.

A tworzac do tego klienta web-based wystarczy komputer z dostepem do internetu i przegladarka internetowa by moc to wszysko robic.

Jezeli chodzi o samo wprowadzenie juz istniejacych lokalnych baz do jednej scentralizowanej, moze to zalatwic nowa wersja Twojego programu.

Jestem zrozumiany czy nie? :>


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2009, 14:17
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice
Specjalność:
Grzegorz Banasiak napisał(a):
Voltrax napisał(a):
Co jest upierdliwe? Przesuwanie do następnej etykietki.

Można to zrobić naciskając PgDn lub myszką. Jakie masz w takim razie propozycje ? Jak można to zrobić lepiej ? Wygodniej ? Nie ma problemu, mogę to zmienić... tylko jak ?


Wprowadzić docelową liczbę etykiet np. 30 (którą można by podczas pracy zmienić na 28,27,3 itp.) całość wyświetli się na ekranie(odpowiednio powiększone) i tylko klikać w następną etykietę, czy którą się tam chce. W ten sposób ryzyko pomyłki przy większej liczbie etykiet spadło by drastycznie, i było by znacznie wygodniej.


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 12:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
bartek.g napisał(a):
Grzegorz, masz jakas specyfikacje tego co piszesz? Projekt funkcjonalny, API, cos na podstawie czego mozna zrobic port na inna platforme? Badz uwolnic program od platformy i zrobic go web-based.
Moze napisze o co mi chodzi jeszcze:
Wprowadzajac klienta (EntomoLabeles), zawsze tak samo "serializujacego" wprowadzane dane do bazy, uzyskujemy jednolita baze danych. Gdyby teraz baze danych uwolnic od desktopow, a zrobic ja online, mozna by przegladac etykiety (online) dowolnego wprowadzonego do bazy zbioru.
A tworzac do tego klienta web-based wystarczy komputer z dostepem do internetu i przegladarka internetowa by moc to wszysko robic.
Jezeli chodzi o samo wprowadzenie juz istniejacych lokalnych baz do jednej scentralizowanej, moze to zalatwic nowa wersja Twojego programu.
Jestem zrozumiany czy nie? :>

Kiedyś myślałem o webowej aplikacji, jednak problemem jest tworzenie etykiety w locie na podstawie przekazanych parametrów. Teoretycznie można tworzyć bitmapę i wrysować w nią odpowiedni tekst i co tam się chce. Nie eksperymentowałem z publikowaniem bazy w sieci za pomocą narzędzi access'a. Jeśli Ci się chce i masz odpowiednią wiedzę - nie ma problemu, udostępnię pełną specyfikację z opisem wszystkich paramterów. EntomoLabels Web :) - to byłaby rewelka !
Generalnie piszę programy w innych językach niż VB, trochę w PHP ale najwięcej w FoxPRO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 12:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Voltrax napisał(a):
Grzegorz Banasiak napisał(a):
Voltrax napisał(a):
Co jest upierdliwe? Przesuwanie do następnej etykietki.

Można to zrobić naciskając PgDn lub myszką. Jakie masz w takim razie propozycje ? Jak można to zrobić lepiej ? Wygodniej ? Nie ma problemu, mogę to zmienić... tylko jak ?

Wprowadzić docelową liczbę etykiet np. 30 (którą można by podczas pracy zmienić na 28,27,3 itp.) całość wyświetli się na ekranie(odpowiednio powiększone) i tylko klikać w następną etykietę, czy którą się tam chce. W ten sposób ryzyko pomyłki przy większej liczbie etykiet spadło by drastycznie, i było by znacznie wygodniej.

Przemyślę to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 12:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 cze 2009, 12:57
Posty: 178
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Specjalność:
Jak będzie już dostępna ta nowa wersja to powiadom na forum. Czekam z niecierpliwością ;) pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 12:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
xczarekxx napisał(a):
Jak będzie już dostępna ta nowa wersja to powiadom na forum. Czekam z niecierpliwością ;) pozdrawiam.

Spoko, na pewno dam znać. Jeszcze się trochę zejdzie, chciałbym zakończyć w ciągu około miesiąca. Kod źródłowy przechodzi poważne zmiany. Teoretycznie wszystko powinno dobrze pracować na Accessie 2003 i nowszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 12:26 
Samo tworzenie grafiki etykiety jest b. proste w AS (Flex/Flash - pliki *.swf), mozna generowac pdfy, a te przesylac do drukarki.
Ja permanentnie nie mam czasu, zobacze. Moze za rok :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 12:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
bartek.g napisał(a):
Samo tworzenie grafiki etykiety jest b. proste w AS (Flex/Flash - pliki *.swf), mozna generowac pdfy, a te przesylac do drukarki.
Ja permanentnie nie mam czasu, zobacze. Moze za rok :)

Nie wiem tylko jak to będzie działać przy fontach 4pkt. i rozmiarach 7x14mm. Grafika wtedy potrafi być bardzo kapryśna. Ale czekam z niecierpliwością aż minie ten rok i będziesz miał więcej czasu ;) ;) ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: poniedziałek, 23 sie 2010, 13:49 
To jest wektor, nie ma znaczenia rozmiar - w teorii :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: piątek, 27 sie 2010, 20:40 
Offline

Dołączył(a): poniedziałek, 6 lip 2009, 22:39
Posty: 131
Lokalizacja: Bielsko-Biała CA51
Specjalność:
Robienie kilkunastu etykietek za jednym zamachem, chyba że jest taka opcja której jeszcze nie odkryłem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: piątek, 27 sie 2010, 20:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 paź 2009, 14:17
Posty: 438
Lokalizacja: Katowice
Specjalność:
Kilkunastu takich samych. Max 500. Gdzieś tam po prawej jest.


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: piątek, 27 sie 2010, 21:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 paź 2004, 09:48
Posty: 620
Lokalizacja: Łask
UTM: CC71
Specjalność:
A ja bym chciał aktualizacji Insect Store, zmieniłem Offica i muszę szukać komputera ze starszym oprogramowaniem by działało.


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: piątek, 27 sie 2010, 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Piotr Pawlikiewicz napisał(a):
A ja bym chciał aktualizacji Insect Store, zmieniłem Offica i muszę szukać komputera ze starszym oprogramowaniem by działało.

To też da się zrobić, ale teraz nie dam rady. W kodzie źródłowym niewiele trzeba zmienić. Musisz poczekać do zimy, wtedy powinno być z czasem lepiej. Niestety Microsoft w kolejnych wersjach Access'a nie zachował zgodności w dół funkcji działających na plikach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: piątek, 27 sie 2010, 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Gucio napisał(a):
Robienie kilkunastu etykietek za jednym zamachem, chyba że jest taka opcja której jeszcze nie odkryłem :D

Jest. Z prawej strony możeszy wybrać lub wpisać ilość egzemplarzy bieżącej etykietki. Zakres od 1 do 999 (wpisane) lub wybrać z listy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 15:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Wpadłem na pomysł dodania do nowego EntomoLabels predefiniowanych lokalizacji, które można wklejać na etykietki. Często zdarza się, że wpisując dane na etykietki trzeba dodatkowo sprawdzać UTM (bo pamięć zawodzi) albo dodać współrzędne geograficzne. Wybór takich danych z listy bardzo ułatwi i przyspieszy proces tworzenia etykietek oraz zredukuje do minimum możliwość błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 16:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 18 cze 2007, 16:13
Posty: 5926
Lokalizacja: Młoszowa
UTM: CA-95
Specjalność:
Grzegorz ,a nie dałoby rady władować do bazy gotowych etykiet determinacyjnych ,w porządku systematycznym(na początek wystarczyły by motylki :mrgreen:  :wink: ),bo od tego kopiowania do" drawer-ów' mam odciski na palcach  :lol: ...i  głowa mnie boli  8)  
Pozdrawiam Rafał.


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 17:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Rafał Celadyn napisał(a):
Grzegorz ,a nie dałoby rady władować do bazy gotowych etykiet determinacyjnych ,w porządku systematycznym(na początek wystarczyły by motylki :mrgreen:  :wink: ),bo od tego kopiowania do" drawer-ów' mam odciski na palcach  :lol: ...i  głowa mnie boli  8)  
Pozdrawiam Rafał.

Pewnie, że by dało radę (jeśli potrzebujesz czegoś pilnego to pisz na priv, zobaczę co da się zrobić).
Docelowo dodam opcję importu z excela, wtedy będzie można zrobić prawie wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 19:46
Posty: 227
Lokalizacja: Łask
UTM: CC71
Specjalność: Staphylinidae
inne zainteresowania: rencista o szerokim spektrum zainteresowań
Grzesiu czekam z wielką niecierpliwością na nowy Twój produkt. Darujmy sobie wodotryski w postaci gotowych etykiet. Ale te predefiniowania to dobra rzecz. Dobrze by było niektóre zwroty wyróżnić kursywą, pogrubieniem. Zrób aktualizację do IsectStore. Z office 2007 nie działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 23:27
Posty: 3792
Lokalizacja: Skierniewice
UTM: DC45
poziom: zaawansowany
Specjalność:
Andrzej 54 napisał(a):
Grzesiu czekam z wielką niecierpliwością na nowy Twój produkt. Darujmy sobie wodotryski w postaci gotowych etykiet. Ale te predefiniowania to dobra rzecz. Dobrze by było niektóre zwroty wyróżnić kursywą, pogrubieniem. Zrób aktualizację do IsectStore. Z office 2007 nie działa.

Będę się starał wyrobić do zjazdu Sekcji Lep. w październiku, chociaż nie ukrywam, że wolałbym miesiąc wcześniej ;) (no w każdym razie będę próbował).
InsectStore jest następne w kolejce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 21:43 
Offline

Dołączył(a): poniedziałek, 6 lip 2009, 22:39
Posty: 131
Lokalizacja: Bielsko-Biała CA51
Specjalność:
Grzegorz Banasiak napisał(a):
Wpadłem na pomysł dodania do nowego EntomoLabels predefiniowanych lokalizacji, które można wklejać na etykietki. Często zdarza się, że wpisując dane na etykietki trzeba dodatkowo sprawdzać UTM (bo pamięć zawodzi) albo dodać współrzędne geograficzne. Wybór takich danych z listy bardzo ułatwi i przyspieszy proces tworzenia etykietek oraz zredukuje do minimum możliwość błędów.


Bardzo dobry pomysł. Czekam z niecierpliwością na nową wersję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: niedziela, 29 sie 2010, 21:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 19:46
Posty: 227
Lokalizacja: Łask
UTM: CC71
Specjalność: Staphylinidae
inne zainteresowania: rencista o szerokim spektrum zainteresowań
Super mam nadzieję że oba produkty i Entomolabels i nowe Insect wkrótce (wrzesień) się pojawi. Od kiedy mam office 2007 zmuszony byłem przejść na bazę Mantis2. dane z Insect mam zachowane. Dobrze by było abyś nie zapomniał o takim czymś jak import danych ze starszej wersji InsectStore, ewentualnie wyposażył najnowszą wersję w możliwość współpracy z Google Erth tak jak jest w Mantis. Jest to naprawdę fajna rzecz. Bo w użytkowaniu wychodzi że dla amatora, takim jak ja Twoja InsectStore sprawdza się lepiej niż Mantis. Może w muzeach, instytutach Mantis jest dobre, to potężna i rozbudowana baza danych, ale u mnie nie za bardzo. Fajnie by też było aby w zmodyfikowanym Insect można było np. umieszczać fotki okazów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba do użytkowników EntomoLabels
PostNapisane: piątek, 14 sty 2011, 14:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 1 maja 2010, 19:07
Posty: 18
Lokalizacja: Góry Sowie
UTM: XS10
Specjalność:
A jest możliwość pisania kursywą w tym programie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Protected by Anti-Spam ACPPowered by phpBB® Forum Software © phpBB Group