Polowy zestaw do odłowów na światło

Jak łowić owady - metody, pułapki, przynęty, świecenie, czerpakowanie itp.
nycek
Posty: 1
Rejestracja: poniedziałek, 2 marca 2009, 21:13
Gender: women

Polowy zestaw do odłowów na światło

Post autor: nycek »

Witam!

Piszę na tym forum, bo mam pewną bardzo pilną potrzebę. Zasadniczo jestem zupełnie "z innej bajki" (zajmuję się na co dzień nietoperzami), dlatego nie mam żadnego doświadczenia z owadami...

Mianowicie potrzebuję zrobić żywnieniówkę nietoperzy, i prosiłbym o pomoc/podanie szczegółów technicznych, które umozliwią zbudowanie jakiegoś zestawu do tego zadania...

----

Odłowy owadów będą prowadzone głównie w terenie leśnym o niskim podszycie (parki, lasy bukowe), i nakierowane na motyle nocne. Metoda ma być jak najmniej selektywna, ale nie zalezy mi na np.: dużych chrząszczach.

Ograniczenia:

* zestaw musi byc łatwo przenoszony/składany i łatwy do transportu

* jedyne możliwe zasilanie to akumulatory samochodowe

* z zestawem powinna poradzić sobie jedna osoba

Z tego co wiem, najlepiej będzie uzyć ekranu entomologicznego. I w związku z tym pytania:

* Jakie powinny byc wymiary tego ekranu? Tak żeby był on efektywny i jednocześnie łatwo było przeliczac z niego zagęszczenie owadów...

* Jakie źródło światła? Głównie chodzi o moc i zakres światła. Czy może być to świetlówka UV?

* Jakie dodatkowe metody? Znajomy doradza sznurek (?) zanurzony w tanim winie owocowy jako wabienie na przynęte....Czy coś takiego ma sens?

* No i ostatnie: jakie metody przechowywania zdobyczy? Tak, zeby moglo to polezec z pół sezonu, a nadawało się po tym do oznaczenia..

---

Bardzo proszę o odp, bo to miało być "na wczoraj" :P

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Jacek "nycek" Stefaniak
Awatar użytkownika
Konto_usuniete
Posty: 1117
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 13:36

Post autor: Konto_usuniete »

nycek pisze:estaw musi byc łatwo przenoszony/składany i łatwy do transportu
składany ekran