Połowy na światło

Jak łowić owady - metody, pułapki, przynęty, świecenie, czerpakowanie itp.
Marcin Wencel
Posty: 301
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 16:41
Lokalizacja: Opole

Połowy na światło

Post autor: Marcin Wencel »

Witam :) Czy jeśli podłączę lampę rtęciową 250 watt i obok rozstawię białe prześcieradło to będzie szansa na złowienie jakiś sówek, miernikowców zawisaków itd. w odpowiedniej porze roku? Las znajduje się tak ok 500m od mojego stanowiska a młodnik sosnowy...100m :D
P.S Jestem kompletnie zielony z tego tematu :( proszę o odpowiedź :)

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU :wink:
Awatar użytkownika
Robert Zoralski
Posty: 775
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 23:29
Specjalność: Syrphidae
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Robert Zoralski »

zimą może być trudno ;)

a tak poważnie to z powodzeniem łapałem w lipcu i sierpniu pojedyncze duże sówki w centrum Gdańska ustawiając zwykłą lampkę nocną w oknie i otwierając je szeroko na 15min (w godzinach 23.00-24.00). Prawie za każdym razem coś wpadło do pokoju. ;)

A więc do lampy rtęciowej (szerszy zakres promieniowania) i prześcieradła i do tego blisko lasu może przylecieć dużo więcej. :)
Zauważyłem, że najlepiej poświecić w duszne dni albo tuż przed burzą.

Ale niech się wypowiedzą zawodowi świecarze.

Pozdr.
Robert
Awatar użytkownika
Robert Rosa
Posty: 411
Rejestracja: sobota, 26 lutego 2005, 16:46
Lokalizacja: Piła

Post autor: Robert Rosa »

spox, nałapiesz różności w takim środowisku... jak masz jakieś pytania, to możesz pisać na gg: 3350150... na ile będę w stanie, to odpowiem jako "amatorsko-zawodowy świecarz" :lol: :lol:
pozdro i szczęśliwego nowego NY :mrgreen:
Marcin Wencel
Posty: 301
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 16:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marcin Wencel »

Dziękuje za szybki odzew :D

UDANEGO SEZONU 2008 :wink:

Marcin
Awatar użytkownika
Aneta
Posty: 16261
Rejestracja: czwartek, 6 maja 2004, 12:14
UTM: CC88
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Aneta »